Diesel – „rețeta” perfectă pentru un lifestyle de succes

diesel-campanie-2015

Când auzi de Diesel, te gândești în primul rând la jeans – și nu orice fel: jeans cool, tinerești, în modele inedite, jeans de calitate, pe care îi poți purta ani la rând fără să te plictisești de ei. O companie care a început, într-adevăr, cu hainele din denim „made in Italy”, Diesel este astăzi mult mai mult decât un brand de jeans de calitate: este marca unui lifestyle de succes.

campanie-diesel-denim

1. Istoria Diesel – De la jeans uzați și o idee strălucită

Italianul Renzo Rosso a cusut singur prima sa pereche de blugi când avea 15 ani. În scurt timp, adolescentul inventiv vindea prietenilor și colegilor săi blugi făcuți manual, pentru care experimenta cu diverse metode de uzură (freca materialul de asfalt, de exemplu, pentru a obține acel efect tipic de „used denim”).

După ce s-a înscris la cursurile de manufactură textilă de la o universitate din Padova, la 20 de ani Renzo Rosso și-a găsit de lucru la o companie de producție textilă din Italia, Moltex. În 1978, împreună cu Adriano Goldschmied, partenerul său de afaceri, a pus bazele liniei de jeans Diesel, orientată în direcția producției de jeans cu un look aparte, curajos.

Deși începuturile afacerii a părut un pic dificile, numele „Diesel” neavând un impact favorabil asupra consumatorilor italieni, iar Goldschmied a părăsit linia, concentrându-se asupra celorlaltor branduri de sub egida Moltex (Replay și Daily Blue), odată cu deschiderea primului magazin în New York, intuiția și dedicația lui Renzo Rosso s-au dovedit câștigătoare: tinerii americani chiar erau dispuși să plătească mult pe blugii marca Diesel (o pereche de blugi Diesel costa de la 100$ în sus, în anii 80, în condițiile în care cei mai scumpi blugi erau produși de Ralph Lauren și costau de 2 ori mai puțin).

campanie-diesel

2. Aproape 4 decenii de creștere

Pasiunea lui Rosso pentru hainele care reflectă un stil de viață independent, modern, transpusă inițial în materialul care luase un avânt extraordinar în anii 70, s-a transformat destul de repede într-un business care, pe parcursul a trei decenii, s-a dezvoltat în ceea ce e astăzi „imperiul” Diesel – cu 10000 de puncte de vânzare în peste 80 de țări și 5000 de magazine exclusive.

Între timp, Diesel și-a extins activitatea cu linii de haine pentru femei, bărbați și copii, dar și cu o linie de home deco (denumită Diesel Home), producând de toate: de la tricouri și clasicii jeanși prespălați, până la pantofi, genți, obiecte decorative și mobilă. Linia de îmbrăcăminte Diesel Black Gold, fondată în 2007, a extins amprenta brandului și pe piața de high-fashion, în timp ce colaborările cu alte mărci specializate au dus la completarea gamei cu produse complementare: ceasuri (Fossil), parfumuri (Loreal), ochelari. O altă colaborare demnă de menționat e cea cu Adidas, care s-a materializat prin colecția-capsulă Adidas Originals Denim by Diesel.

campanie-diesel-be-stupid

campanie-diesel-live-fast-1

4. Filozofia din spatele unui brand puternic

Încă de la începuturile companiei, exigența lui Rosso în privința autenticității designului și a calității proceselor de fabricare a dat roade, produsele Diesel fiind văzute ca piese-cheie din garderobă, haine de calitate, care își merită investiția. Însă Diesel nu ar fi ajuns niciodată la statutul de brand iconic, cunoscut și vândut la nivel internațional, dacă n-ar fi fost susținut de o filozofie de brand îndrăzneață și inovatoare, mai ales pentru perioada de dinaintea anilor 2000.

Renzo Rosso a pus accent, încă de la începuturile brandului, pe construirea unei imagini mai complexe pentru compania sa: sloganul brandului este și astăzi „Diesel – For successful Living”, ceea ce exprimă intenția fondatorului de a asocia hainele de altfel destul de scumpe produse de Diesel cu un lifestyle modern, liber, într-un cuvânt, de succes. Strategia a fost implementată până în cele mai mici detalii ale companiei, Diesel devenind o marcă a individualismului și a conexiunii dintre oamenii.

Și la capitolul advertising, Diesel a dat tonul în domeniul modei (nu degeaba bugetul de advertising anual al brandului depășește suma de 5 milioane de dolari): în ultimele două decenii, campaniile Diesel au primit nenumărate premii, iar strategiile complexe de marketing puse în practică au devenit obiect de studiu la universitățile de profil. Campaniile precum „Be stupid”, „Live fast” sau „We are connected” se întipăresc ușor în minte, la fel ca și hainele Diesel.

campanie-diesel-2015

5. Colecțiile actuale – piese cool, actuale, cu personalitate

Pentru femei, Diesel propune haine „edgy”, urbane, care spun multe prin detalii simple, dar bine gândite: jeans cu un croi interesant, rochii și tricouri casual cu imprimeuri grafice, jachete care se integrează fără probleme în orice ținută. Însă Diesel nu pierde din vederea nevoia de a epata, prin haine „statement”, care atrag toate privirile: de la rochii elegante, salopete interesante și pantofi „wow”.

haine-dama-diesel-ready-to-wear-ro-3

Jeanșii Diesel sunt perfecți pentru un lifestyle modern, activ, în care personalitatea se manifestă și vizual, prin hainele purtate.

haine-dama-diesel-ready-to-wear-ro-2

Rochii și încălțăminte Diesel, gata de sezonul toamnă 2015

haine-dama-diesel-ready-to-wear-ro-1

Piese cu mult potențial stilistic – de la salopeta lungă sau scurtă, la jacheta din denim alb și jeanșii în stil boyfriend sau ținuta all-red.

Pentru bărbați, colecțiile Diesel aduc acea nonșalanță cu accente rock tipică brandului – în care blugii, ghetele și jachetele din piele sunt „de rigoare”. Paleta de haine Diesel pentru bărbați satisface cu ușurință orice gusturi, incluzând chiar și haine office, precum cămăși din poplin sau sacouri din lână și bumbac. Esența designului made by Diesel rămâne aceeași: hainele se adaptează persoanei care le poartă, nu viceversa.

haine-barbati-diesel-ready-to-wear-ro-2

Jeans Diesel pentru bărbați, în toate culorile și croiurile – un „statement” pentru stilul de calitate.

haine-barbati-diesel-ready-to-wear-ro-1

Piese vestimentare de efect, care se remarcă imediat: pantalonii sau jacheta inspirate de uniformele de lucru, jacheta din denim crem sau cămașa cu imprimeu.

haine-barbati-diesel-ready-to-wear-ro-3

Din colecția de tricouri Diesel, e imposibil să nu-ți găsești mereu câte un model care să îți îmbogățească stilul casual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *